sâmbătă, 24 octombrie 2009

Teme de referat la disciplina Drept comercial pentru studenţii de la specializarea Drept

Abuzul de drept şi clauzele abuzive.

Actele juridice privind fondul de comerţ.

Acţiunile.

Administratorul independent.

Affectio societatis.

Aporturile asociaţilor.

Atributele de identificare ale societăţii comerciale.

Auxiliarii comercianţilor.

Capacitatea juridică a societăţii comerciale.

Capacitatea persoanei fizice cerută pentru a fi comerciant.

Capitalul social.

Cenzorii societăţii.

Concurenţa loială.

Condiţiile de fond ale contractului de societate.

Consiliul de administraţie.

Contractul de societate.

Directorii societăţii comerciale.

Dizolvarea societăţilor comerciale.

Dobândirea calităţii de comerciant persoană fizică.

Dobândirea calităţii de comerciant persoană juridică.

Dovada calităţii de comerciant.

Dreptul la vot.

Emblema.

Firma.

Fuziunea societăţilor comerciale.

Fuziunea transfrontalieră.

Grupurile de interes economic.

Guvernarea corporativă.

Hotărârile adunării generale a asociaţilor.

Înmatricularea şi autorizarea funcţionării.

Lichidarea societăţilor comerciale.

Majorarea capitalului social.

Marca.

Modificarea actului constitutiv.

Natura juridică a raporturilor dintre administrator şi societate.

Obligaţiunile.

Operaţiunile comerciale ilicite.

Organele societăţii comerciale.

Patrimoniul societăţii.

Persoana fizică comerciant.

Persoana juridică comerciant.

Personalitatea juridică.

Principiul libertăţii comerţului.

Proceduri speciale privind societăţile comerciale.

Profitul.

Protecţia consumatorilor.

Publicitatea prin registrul comerţului.

Puterile administratorului.

Răspunderea administratorului.

Răspunderea pentru obligaţiile sociale.

Reprezentanţa.

Restricţiile privind exercitarea activităţii comerciale.

Sistemul dualist.

Sistemul unitar.

Societatea agrară.

Societatea civilă şi societatea comercială.

96 de comentarii:

  1. Indicaţii

    Optiunile pentru temele de referat se pot face incepand de luni, 26.10.2009 ora 08:00.
    Fiecare student îşi poate alege orice temă de referat, cu condiţia ca acea temă să nu mai fi fost aleasă de către un alt coleg din aceeaşi grupă.
    Studenţii care participă la seminar cu o altă grupă decât cea din care fac parte de drept trebuie să aibă în vedere opţiunile colegilor din grupa respectivă, la care ei participă.
    Referatele se prezintă la seminarul care are ca temă de discuţie sau cuprinde şi tema de referat.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna dimineata,

    Din greseala am postat comentariul meu in sectiunea destinata administratiei publice.Revin cu mentiunea ca imi voi alege drept tema a referatul pricipiul "affectio societatis". O dimineata placuta!

    Cu respect,
    Opreanu Dragos Alexandru
    Facultatea de Drept, Drept
    Anul III, grupa 3333

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna ziua! Numele meu este: Munteanu Catalin, student anul III grupa 3 ,drept, zi si m-am orientat spre tema intitulata: "Dizolvarea Societăţilor Comerciale"

    RăspundețiȘtergere
  4. Numele meu este: Teodosiu Bogdan Cristian, student anul III, grupa 4 , drept, zi. Tema pe care o aleg este:"Lichidarea Societatilor Comerciale"

    RăspundețiȘtergere
  5. Numele meu este Manea Mihaela,studenta in anul 3,grupa 3.Drept,zi.tema pe care o aleg este ,,Personalitatea juridica".

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna seara!
    Ma numesc Manzu Elena Violeta, studenta la drept, anul 3, grupa 3, zi, si mi-am ales tema de referat intitulata "Protectia consumatorilor"

    RăspundețiȘtergere
  7. buna ziua! Numele meu este Manea Anamaria,studenta in anul 3, grupa 2, drept,zi. Tema pe care o aleg este: "persoana fizica comerciant".

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna ziua ! Numele meu este Mititelu Nicoleta -Larisa,studenta la drept, zi, anul 3,grupa 3.Am ales ca tema pentru referat "grupurile de interes economic".

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna seara!Ma numesc Stoianovici Luminita, studenta la drept, zi, anul III, grupa 4.Tema pe care o voi cerceta este "Modificarea actului constitutiv".

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna seara! Ma numesc Rosu Alina,studenta la drept ,zi ,anul 3 ,gr 3.Am ales ca tema pentru referat "Actele juridice privind fondul de comert" .

    RăspundețiȘtergere
  11. Buna seara!Numele meu este Tiron Oana Georgiana,studenta la specializarea drept,zi,anul III,grupa 4.Tema alesa este "Concurenta loiala".

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna seara! Ma numesc Parliteanu Alexandra, studenta la drept/ zi/ anul 3/ grupa 3. TEma alesa pentru referat este "Dobândirea calităţii de comerciant persoană fizică"

    RăspundețiȘtergere
  13. Buna seara! Ma numesc Nedealcu Madalina,studenta la drept,zi,anul 3,gr3.Am ales ca tema pentru referat"Lichidarea Societatilor Comerciale.

    RăspundețiȘtergere
  14. Buna seara! Numele meu este Dumitrascu Corina, studenta la specializarea drept, zi ,anul III, grupa 2. Tema aleasa este "Emblema"

    RăspundețiȘtergere
  15. Buna seara! Numele meu este Radu Oana, studenta la specializarea drept, zi ,anul III, grupa 3. Tema aleasa este "Marca".

    RăspundețiȘtergere
  16. Buna seara!Numele meu este Goga Anisoara,studenta la specializarea drept,zi,anul III,grupa 2.Mi-am ales tema "Protecţia consumatorilor".

    RăspundețiȘtergere
  17. BUNA SEARA.MA NUMESC IVAN VERONICA-ELISABETA,STUDENTA LA SPECIALIZAREA DREPT,ZI,ANUL 3,GRUPA 2.MI-AM ALES TEMA DIZOLVAREA SOCIETATILOR COMERCIALE.

    RăspundețiȘtergere
  18. Buna seara!Numele meu este Ciobanica Mirela,studenta la drept,zi,anul III,grupa 1.Am ales ca tema de referat tema "Contractul de societate".

    RăspundețiȘtergere
  19. Ma numesc Nedealcu Madalina.Tema mea fiind aleasa,in consecinta,mi-am ales o alta tema"Conditiile de fond ale contractului de societate".

    RăspundețiȘtergere
  20. BUNA SEARA.MA NUMESC DUMITRESCU ANGELICA,STUNDTA LA SPECIALIZAREA DREPT ,ZI,GRUPA 2,ANUL 3.MI AM ALES TEMA SOCIETATEA AGRARA.

    RăspundețiȘtergere
  21. Buna seara. Ma numesc Rusu-Onofrei Loredana, studenta la specializarea Drept, Anul III, Zi, grupa 3. Tema aleasa este "Contractul de societate".

    RăspundețiȘtergere
  22. buna sera ..ma numesc Dajbog Cristina ,studenta la specilizarea drept anul III gr 2 si tema aleasa este"firma "

    RăspundețiȘtergere
  23. Buna seara!Numele meu este Chicos Carmen,studenta la drept,zi,anul III,grupa1.Mi-am ales tema "Protectia consumatorilor"

    RăspundețiȘtergere
  24. Buna seara.ma numesc Vlad Nicoleta Iulina,studenta la specializarea Drept,anul III,zi,grupa4.tema aleasa este "Organele societatii comerciale".

    RăspundețiȘtergere
  25. Buna seara!Ma numesc Bahor Alexandra Anamaria,studenta la specializarea Drept,Anul lll,zi,grupa 1.Tema aleasa este "Restrictiile privind exercitarea activitatii comerciale".

    RăspundețiȘtergere
  26. Buna seara, ma numesc LIFICIU VALERIA RODICA, studenta la DREPT anul 3, grupa2,zi. Tema aleasa este - LICHIDAREA SOCIETATILOR COMERCIALE -

    RăspundețiȘtergere
  27. buna seara!ma numesc stancu crina-lacramioara, studenta la drept, zi, anul 3, grupa a 4-a. am ales ca tema de referat "protectia consumatorilor".

    RăspundețiȘtergere
  28. Buna seara, ma numesc Mohorea Mihaela, studenta la drept,zi,anul III ,grupa3.Am ales ca tema de referat "Profitul".

    RăspundețiȘtergere
  29. Băzăr Andreea Cristina26 octombrie 2009 la 23:23

    Bună seara! Mă numesc Băzăr Andreea Cristina( anul 3, drept,zi, grupa 1)şi am ales tema de referat: "Atributele de identificare ale societăţii comerciale".

    RăspundețiȘtergere
  30. Buna seara! Ma numesc Topor Mihaela, studenta la DREPT, anul III-zi, grupa 4. Am ales tema: "PATRIMONIUL SOCIETATII"

    RăspundețiȘtergere
  31. Remus Şerban, DREPT, anul III-zi, grupa 4, tema: "Atributele de identificare ale societăţii comerciale".

    Vă salut !

    RăspundețiȘtergere
  32. Buna dimineata! Ma numesc Patache Rita Mirabela,studenta la DREPT,anul III-zi,grupa 3,am ales tema de referat:"Fuziunea societatilor comerciale".

    RăspundețiȘtergere
  33. Buna dimineata !
    Numele meu este Marus Cristina -Elena , studenta la Drept , in anul III , grupa 3 , zi , iar tema pe care am ales-o este :"Publicitatea prin registrul comerţului".

    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  34. Buna ziua!Ma numesc Iancu Viorela-Anca, studenta la drept, anul III-zi, grupa 2.Am ales ca tema pentru referat "Cenzorii societatii". O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  35. BUNA ZIUA!MA NUMESC TOMA OANA MARIA,STUDENTA LA DREPT,ANUL III-ZI,GRUPA 4.AM ALES CA TEMA DE REFERAT "DOBANDIREA CALITATII DE COMERCIANT PERSOANA FIZICA"

    RăspundețiȘtergere
  36. Buna ziua! Ma numesc Ichim Ana Maria si sunt studenta la Drept, anul 3, grupa 2. Am ales ca si tema de referat SISTEMUL DUALIST. O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  37. Buna ziua!Ma numesc Baicu Dorin si sunt student la Drept, anul 3,grupa 1.Am ales ca tema de referat "Lichidarea societatilor comerciale".

    RăspundețiȘtergere
  38. Buna Ziua.
    Ma numesc Dima Catalina, studenta in anul III, grupa 2,Facultatea de Drept, specializarea drept.Tema aleasa: Publicitatea prin registrul comertului.
    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  39. Buna ziua!Ma numesc Maxim Cristina Daniela si sunt studenta la Drept,anul 3,grupa 3.Am ales ca tema de referat "Organele societatii comerciale".

    RăspundețiȘtergere
  40. Buna ziua!Ma numesc,Nalbaru Adina-Mihaela,studenta,anulIII,grupa 3,drept ,zi si am ales tema intitulata:,,Directorii Societatii Comerciale".

    RăspundețiȘtergere
  41. Buna ziua! Ma numesc Matcas Oana,studenta la Drept,anul III,zi,grupa 3!tema aleasa de mine este: "Restrictii privind exercitarea activitatii comerciale"!

    RăspundețiȘtergere
  42. Buna ziua! Sunt Lupu Casiana de la gr2, Drept-zi, an3, dar vin cu grupa 3 si mi-am ales tema Obligatiunile. O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  43. Buna ziua!
    Ma numesc Huzum Simona Ioana, studenta la Drept, zi, anul III, gr.2 si aleg tema : " Fuziunea societatilor comerciale".

    RăspundețiȘtergere
  44. Buna ziua!ma numesc Stroiu Aurica Jenica,Drept,anul 3,zi,grupa 4 .Tema aleasa e Majorarea capitalului sacial.

    RăspundețiȘtergere
  45. Buna ziua!Ma numesc Ravdan Tatiana,studenta la Drept,zi,anul III,grupa 3,iar tema aleasa este Fuziunea trasnfrontaliera

    RăspundețiȘtergere
  46. Buna ziua! Ma numesc Mocanu Cristina, Drept, anul III, zi, Grupa 3 si mi-am ales ca tema de referat "Auxiliarii comerciantilor".

    RăspundețiȘtergere
  47. Buna ziua!Ma numesc Ciobotaru Loredana, Drept,anul 3, Zi, grupa 1 si mi-am ales ca tema de referat "Dobândirea calitatii de comerciant de catre o persoana fizica".

    RăspundețiȘtergere
  48. Buna ziua!Ma numesc Carp Andreea,Drept,anul III,grupa 1 si mi-am ales ca tema de referat "Dizolvarea societatilor comerciale".

    RăspundețiȘtergere
  49. Buna ziua!Numele meu este Baranga Iulia,studenta in anul III,grupa 1 si mi-am ales ca tema de referat "Majorarea capitalului social".

    RăspundețiȘtergere
  50. Buna ziua!Numele meu este Apostoliu Rodica,anul III,grupa 1 si mi-am ales ca tema de referat "Personalitatea juridica".

    RăspundețiȘtergere
  51. Buna ziua ,ma numesc Constanda Ovidiu-Marian,student la Drept,anul 3 ,grupa 1 si m-am orientat catre tema de referat intitulata :''GRUPURILE DE INTERES ECONOMIC" ,va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  52. Buna ziua ,ma numesc Ionescu Nicu-Eugen,student la Drept,anul 3 ,grupa2 si am ales ca tema de referat :"GRUPURILE DE INTERES ECONOMIC",va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  53. Buna ziua,
    Am postat din greseala la sectiunea Administratie Publica.Numele meu este Budac Irene,anul III,grupa 1,Drept.Tema aleasa este "Fuziunea societatilor comerciale".

    RăspundețiȘtergere
  54. Buna seara! Numele meu este Dajbog Florina, anul III, grupa 2,Drept si am ales ca tema de referat"Marca".

    RăspundețiȘtergere
  55. Chirila Georgian Mihai, Drept, anul III, GR. 3, Tema: Patrimoniul societatii

    RăspundețiȘtergere
  56. Rectific Chirila Georgian Mihai, anul III, GR. 1, Tema:"Patrimoniul societatii".

    RăspundețiȘtergere
  57. Buna seara! Numele meu este Vlasceanu Adina-Ioana, anul 3,grupa 4,Drept si am ales tema de referat "Dizolvarea societatilor comerciale", va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  58. Buna seara! Numele meu este Vodoina Georgiana, Anul III, Grupa 4, Drept si am ales ca tema de referat "Fuziunea societăţilor comerciale".
    O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  59. BUNA SEARA.MA NUMESC ENACHE GINA-MADALINA,STUDENTA LA SPECIALIZAREA DREPT,ANUL3,GRUPA 2.TEMA ALEASA ESTE CAPITALUL SOCIAL

    RăspundețiȘtergere
  60. URSU IULIANA-DREPT, ZI, AN III GRUPA 4- TEMA "EMBLEMA"

    RăspundețiȘtergere
  61. Buna seara!Numele meu este Calin Andra,Anul 3,Grupa 1,Drept si mi-am ales k tema de referat "Guvernarea Corporativa".O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  62. Buna seara! Numele meu este Tonu Oana-Cristina, studenta la drept, zi, anul III, grupa 4,si am ales ca tema de referat "contractul de societate". Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  63. Buna seara! Ma numesc Gurau Roxana-Ancuta,studenta la Drept,anul 3, grupa 2. Tema aleasa este : Conditiile de fond ale contractului de societate

    RăspundețiȘtergere
  64. Buna seara!Ma numesc Stamate Florina-Iulia, studenta la drept-zi, anul III, grupa 3.Tema aleasa este "Dobandirea calitatii de comerciant persoana juridica"

    RăspundețiȘtergere
  65. buna seara!ma numesc Calin Cristina Liliana,studenta la drept ,anul 3,grupa 1.Tema aleasa pentru referat este:"Majorarea capitalului social".

    RăspundețiȘtergere
  66. Buna seara! Numele meu este Tofan Maria-Valeria , studenta la Drept , zi , anul III , grupa IV si am ales ca tema de referat " marca".

    RăspundețiȘtergere
  67. Buna ziua!Ma numesc Bahrim Ana-Maria,studenta la Drept,zi,anul III,grupa1 si am ales ca tema de referat"Raspunderea administratorului".

    RăspundețiȘtergere
  68. Buna ziua,ma numesc Stroia Silvia, studenta la drept, zi, anul III, grupa 4. Am ales ca tema de referat " Auxiliarii comerciantilor".va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  69. Isaia Ionel ma munesc, student in anul 3 grupa 2 si tema de referat aleasa este:"Puterile Administratorului". O zi buna in continuare !

    RăspundețiȘtergere
  70. Buna ziua! Ma numesc Gavrila Cosmina-Andreea, studenta la Drept , anul 3, grupa 2. Am ales tema de referat cu titlul "Majorarea capitalului social. " O zi buna si succes!

    RăspundețiȘtergere
  71. Buna ziua,ma numesc Ionita Madalina,studenta la Drept,Zi, an 3,grupa 2 si am ales tema:"Organele societatii comerciale".Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  72. BUNA SEARA!Ma numesc Anghele Laura studenta la Drept,zi,anul 3,grupa 1,si mi-am ales tema de referat "Organele societatii comerciale "

    RăspundețiȘtergere
  73. Buna seara! ma numesc Cocei Viorica, Drept, anul III grupa 1, si am ales "capacitatea juridica a societatii comerciale"

    RăspundețiȘtergere
  74. Buna seara! Numele meu este Serban Valeria Diana, studenta la Drept, Zi, Anul III, Grupa 4,si am ales ca tema de referat "Lichidarea societăţilor comerciale.". Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  75. buna ziua!ma numesc GOGA ANISOARA,anulIII,gr.2,si mi-am reales tema, si anume ,,AUXILIARII COMERCIANTI".

    RăspundețiȘtergere
  76. Buna ziua!numele meu este Vasile Alexandru George,anul III,grupa4,Facultatea de Drept ,zi si am ales tema "GRUPURI DE INTERES ECONOMIC".Va multumesc !

    RăspundețiȘtergere
  77. Sunt Anca Viorica Chirila, studenta la DREPT, anul al-III-lea, ZI, grupa I. Tema aleasa este "Actiunile".

    RăspundețiȘtergere
  78. Buna seara!Numele meu este Mandru Ionica, studenta in anul III, grupa 2,dar vin cu grupa 3,la Facultatea de Drept,zi. Tema pe care am ales-o este:"Raspunderea pentru obligatiile sociale!" Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  79. Buna seara, ma numesc CONSTANTIN MARIANA, studenta in cadrul FACULTATII DE DREPT,specializarea DREPT, anul 3, grupa 2. Am ales ca tema pentru referat "SOCIETATEA AGRARA". O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  80. Buna seara!ma numesc Constantin Cecilia,studenta la Drept, anul III, gr 2 si mi-am ales tema: "Patrimoniul societatii".

    RăspundețiȘtergere
  81. Buna ziua , ma numesc Peleanu Raluca sunt studenta la Drept anul 3 grp 3 si mi-am ales ca si tema de refeta " Inmatricularea si autorizarea functionarii". O zii buna!!

    RăspundețiȘtergere
  82. Buna ziua,numele meu este Amoasii Daniela,sunt studenta la drept,anul 3,grupa 1.Tema aleasa este "Firma".

    RăspundețiȘtergere
  83. Buna seara!Sunt Tofan Maria, studenta la drept, anul III, zi, grupa 4. as dori sa schimb tema de referat "marca", deoarece am gasit foarte putine informatii si am ales sa inlocuiesc cu tema "firma". va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  84. Buna seara!Numele meu este Amitroaei Ruxandra,studenta la Drept,anul III,gr.I.Am ales tema cu titlul"Cenzorii societatii".

    RăspundețiȘtergere
  85. Buna seara!Numele meu este Coroi Dina, studenta la Drept, anul III, gr.2.Tema aleasa este "Înmatricularea şi autorizarea funcţionării societăţii"

    RăspundețiȘtergere
  86. Buna seara!Numele meu este Dumitru Andra Teodora,studenta la drept ,anul 3,grupa 2.Tema aleasa este raspunderea administratorului.

    RăspundețiȘtergere
  87. Sunt Anca Chirila, DREPT, ZI, anul III, grupa I, revin pentru a modifica tema aleasa initial, noua tema a referatului numindu-se "Operatiuni comerciale ilicite".

    RăspundețiȘtergere
  88. Sunt Siliman Roxana, DREPT, ZI, anul III, grupa IV. Tema aleasa este 'Operatiuni comerciale ilicite".

    RăspundețiȘtergere
  89. Buna ziua!Numele meu este Brudariu Lucia-Maria,studenta la drept,anulIII,grupaI.Am ales tema cu titlul:"Persoana fizica comerciant."

    RăspundețiȘtergere
  90. Buna seara
    Din greseala am postat comentariul meu in sectiunea destinata administratiei publice.Revin cu mentiunea ca imi voi alege drept tema a referatul:Înmatricularea şi autorizarea funcţionării.
    Nume:COJOC EMILIA
    Facultatea:Drept; specializarea drept
    Anul III; GR 1

    RăspundețiȘtergere
  91. Buna seara, ma numesc Chitoroga Marina , studenta in anul 3,grupa 1,Facultatea de Drept, specializarea drept.
    Tema pe care doresc sa o tratez este: Fuziunea Transfrontaliera.

    RăspundețiȘtergere
  92. Bună seara !

    Mă numesc Crânganu Adrian, student în cadrul Facultăţii de Drept, specializarea Drept, Anul III, Grupa 2, şi m-am orientat spre tema de referat intitulată „Acţiunile”.

    O seara placută!

    RăspundețiȘtergere
  93. BUNA ZIUA!
    DACA NU E PREA TARZIU AM ALES "CENZORII SOCIETATII"ptr referat.
    Cu stima,
    Cristian Constantin Vasile

    RăspundețiȘtergere
  94. Buna dimineata!Ma numesc Jarca Violeta, studenta in anul 3, grupa 2,Facultatea de Drept, specializarea drept. Tema pe care o tratez este: "Fuziunea transfrontaliera".O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  95. Buna-ziua sunt Siliman Roxana,studenta in anul 3,grupa 4,Facultatea de Drept.Tema pe care o tratez este:"Fuziunea transfrontaliera".O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  96. Buna ziua! Ma numesc Iulia Florea, sunt sudenta in cadrul grupei a II-a, iar tema aleasa de catre mine este "CONTRACTUL DE SOCIETATE".
    Un week-end placut in continuare!

    RăspundețiȘtergere